Laman UtamaLatar Belakang ellangTepah Header

Wednesday, January 12, 2011

Tolong Hentikan Penderaan Kanak-Kanak





Kanak-kanak adalah warisan, angkat tangan dan hentikan kes penderaan kanak-kanak.  Kes ini sudah seperti rutin masyarakat zaman sekarang, pukul sana pukul sini kenapa? apa salah anak sampai mereka sanggup sepak terajang anak mereka sendiri. Tidak kesian kah?












Tak tahulah kenapa ni makin hilang rasa perikemanusian, rasa nilai kasih sayang dan kadang-kadangtu seolah menganggap seseorang itu terutamanya bayi sampah atau satu benda yang boleh dibuat sesukahati tanpa fikir rasa sakit dan penderitaan yang dialami oleh kanak2 dan bayi yang malang ini.
Sudah banyak cara kerajaan buat untuk mengatasi masaalah ini tapi ianya tetap terjadi, Apa lagi yang perlu kita buat? Jangan nanti ada orang yang kita sayangi atau orang yang kita kenali menjadi mangsa baru kita nak sedar. Sikap busybody sangat penting dalam hal serius seperti penderaan kanak-kanak. Jom lakukan sesuatu untuk halang penderaan kanak-kanak dari berlaku!!

Disini saya mengertai komuniti UNICEF dan menyokong hasrat Stop Child Abuse.
 

Artikel yang berkaitan



4 comments:

  1. yeayh.. sokong sekali... penderaan terhadap binatang jugak.. hentikan.. :)

    ReplyDelete
  2. @^mISz MatAHarIEY^ ade ker org dera binatang?? ish3x.. x bhati perut tol.

    ReplyDelete
  3. kesian kt ank2 kecik..
    klw xske knak2 sila jgn branak..

    penderaan tu kejam~

    ReplyDelete
  4. aku tak faham dengan manusia yang takde hati dan perasaan sampai tergamak nak belasah budak2. sedangkan kucing pon aku tak berani nak jentik apatah lagi budak. sigh~

    ReplyDelete

Fromspring.me
 
© Copyright and Design by ellang
..:| Hak cipta terpelihara oleh http://ellangdesign.blogspot.com |:..