Laman UtamaLatar Belakang ellangTepah Header

Wednesday, February 9, 2011

Mengembalikan Folder Option Yang Hilang

Assalamualaikum, sedar tak sedar dunia semakin berteknologi, virus komputer semakin menjadi-jadi, mungkin kita pernah terkena folder option dekat tools kita hilang kan? saya lupa nama virus ini tapi yang pasti dia di kategorikan sebagai  brontok. Saya nak ajar korang cara paling senang untuk mengembalikan folder option guna software, korag boleh juga guna run tapi saya tak nak ajar benda susah lagi-lagi korang yang baru dalam bidang komputer ini. Terus download RRT vertion 1.0.4 kemudia install macam biasa dan dia keluar macam ini


pilih pada tools yang ingin di baiki kemudian klik pada Apply. Restat kemputer korang dan lihat halisnya, Komuter korang dah kembali kepada yang normal.

P/S : saya baru jew terkena semalam huhu..

Artikel yang berkaitan



6 comments:

  1. belum pnh terkena lg..
    bagus jg software camni, nampak senang je cr nk guna..

    ReplyDelete
  2. owh..bgus info yg awk ksi..
    t nak try ar..
    hehehe..
    thankz k

    ReplyDelete
  3. @toyolkiutHehe bestnye klo lappy bebas dri virus, mcm TK punya lappy :d

    ReplyDelete
  4. Wah bagus ni bro.... saya selalu kena cam ni... cerita mudah format pc.... tapi lepas ni tak payah dah kot... tq kongsi maklumat...

    p/s : boleh saya recopy kat blog saya... nak buat nota peringatan...

    ReplyDelete
  5. @WanziFormat? huik banyak kerja tu abg Wanzi, jgn format laptop kerap sangat boleh menyembabkan RAM rosak dan kapasiti hard disc akan di potong 8mb setiap kali format, hehe alamatnya makin kecil kan hard disc laptop kita.

    ReplyDelete

Fromspring.me
 
© Copyright and Design by ellang
..:| Hak cipta terpelihara oleh http://ellangdesign.blogspot.com |:..