Friday, January 7, 2011

Boleh Kah Khawin Dengan Laptop


Tadi lepas balik dari kerja terus buka laptop sign in blogspot, lepas tu mama saya dok membebel jew sebab asyik tengok saya dekat depan laptop. Soalan yang pertama dia keluarlah ntah ini soalan ker pertanyaan HuHu "eh! engko ni asyik depan laptop jak apa hal? bawa-bawa la bha rehat" Saya try abaikan soalan itu sebab takut nanti makin banyak pulak bebelannya.

5 minit kemudian mama saya cakap lagi "Hurm, engko kawin jak la dengan leptop tu ya" Ha? khawin ngan laptop? boleh ker khawin dengan laptop? ish!! ada-ada je lah mama saya ni. terus saya jawab "lah, laptop ni mana ada perasaan mama.

5 minit kemudian "eh engko ni dah macam anak dara pulak lepas balik dari kerja berkurung dalam bilik" saya try jawab soalan itu dengan sopan "Malas mau keluar bha ma, lagi pun kawan-kawan semua sibuk" 

Saya : ma, kalau leptop ni jadi menantu mama, mama mau ka?

Mama : eh!! engko gila kah? mana boleh khawin dengan laptop.

Saya : lah, tadi mama suh kawin dengan lapto ni kan?

Mama : engko ni tak paham ayat bunya-bunya betul. maksud mama, engko p lah keluar jalan-jalan baru lah ada awek mau tengok.

Saya : hurm.. ndak ada awek ndak mati lah mama. biar lah dulu nanti ada lah tu.

Mama : eh dengan muka engko yang ndak ensome ni tak kan ada awek nak.

Saya amik selimut, tidur ZzZZzz.. Malas nak layan HuHu.. Tidur.. 

Artikel yang berkaitan



3 comments:

  1. huhu.. betul kata mama kau ..bw la diri berjln sambil usha aweks..hehe

    ReplyDelete

 
© Copyright and Design by ellang
..:| Hak cipta terpelihara oleh http://ellangdesign.blogspot.com |:..