Saturday, September 25, 2010

Suara hati ku~

Di sini aku masih lagi sendiri. melalui lorong-lorong yang kosong.. merenungi hari-hari sepi ku tanpa diri mu.. melihat banga-bunga yang lalu keguguran jatuh ke bumi.. aku masih berdiri di sini tanpa diri mu.
Bila esok hari datang lagi.. aku cuba menghadapi semua ini meski tanpa mu di sisi.. bila nanti aku dapat bintang yang berpijar, dapat mentari yang tenang besama ku di sini.. teringin berkongsi tawa, nangis dan gurau senda bersama bintang yang akan hadir dalam hati ku..berharap di tempat ini aku masih mampu bertahan.. suara dengar kan lah aku, mesti pun aku di sini merindumu berharap kau di sana baik-baik sahaja. dulu kita pernah berjanji anda pertemuan ini punca perpisahan biar lah Tuhan dan kematian yang memisahkan kita.. tapi kita belum mati lagi dah berpisah hehe lawak betol kan? Kau ingat tak dulu masa kita pergi pasar masa tu kita mo p beli apa ntah lupa pulak.. masa tu kan hujan-hujan.. payung kecik jak.. aku suruh kau jak yang pakai payung. aku cakap aku suka main hujan.. last-last esoknya aku demam lak huhu. sebenarnya aku tak boleh kena hujan nanti terus demam tapi aku sayang kau tak apa lah aku demam asal kau sihat =).. dulu kita pergi KFC kita oder 4 ketul ayam.. seorang 2 ketul la kan.. tapi aku makan 1 je. 1 ketul g aku bagi kau.. aku cakap aku tak suka sangat ayam KFC ni.. hehe.. sebenarnya aku bukan tak suka tapi aku nak bagi kau makan lebih. aku tau kau suka KFC =).. kau ingan tak masa dulu aku tak ada duit. kau plak lapar, cian kat kau kan, aku pergi la cari kot-kot ada benda yang boleh di makan.. aku bawa pulang pisang pastu kita goreng.. aku makan sikit jak.. kau tanya kenapa makan sikit? slumbar aku cakap aku dah kenyang. kau habis kan lah.. aku seronok tengok kau makan.. aku sebenarnya lapar jugak hehe.. tapi tak apa lah asal kan kau kenyang =) kau ingat tak dulu aku lempang kau sampai berdarah.. aku minta maaf ya.. lepas kejadian itu aku tak pernah dah pukul kau kan? hehe sbb aku tak nak ulangan kesahan itu walau pun kau selalu sepak trajang aku. sakit tau badan-badan aku ni kau kerja kan tapi tak pa lah aku sayang kan kau tebih dari aku sayang kan diri aku sendiri =)..kau ingat tak masa kau study banyak yuran nak di bayar bila kakak kau dah tak bagi duit aku terpaksa cucuk ATM keluarkan duit untuk kau belanja, bila kau tanya aku ada duit ke tak? aku tak pernah jawap tak ada walaupun hakikatnya aku pun tak cukup untuk makan tapi tak apa lah yang penting kau dapat habis kan diploma tu.. sayang jugak kalau tak habis. Nanti kalau aku dah jumpa pengganti diri mu aku nak tunai kan semua janji-janji yang bernah kita lafas kan.. antaranya aku tak pernah mendua kan dia seperti aku tak perna menduakan kau selama kita couple =) aku akan membahagiakan dirinya seperti aku membahagiakan mu.. aku nak bina rumah banglo di depannya ada taman arnab dan guine pic seperti yang kau ingin kan.. aku akan didik dia seperti mana aku didik kau.. aku harap sangat lepas ini aku jumpa orang yang betol-betol sayanng kan aku.. =).. semua itu dah berlalu masa ini pun kau dah berkerja. selama kau kerja seingat aku baru rm5 kau belanja aku itu pun belanja topup untuk aku massage dengan kau.. tapi tak apa lah aku tak kisah pun..

Friday, September 24, 2010

ieza, aku pergi dulu..


Izin kan aku pergi, apa lagi yang kau tangisi dan jangan pernah kesali keputusan yang kau inginkan ini. semoga penggati diri ku dapat lebih mengerti hati mu.. memang berat aku rasakan untuk meninggal kan kasih yang aku cintai selamat 5 tahun. namun bagai mana lagi, semua ini harus aku jalani walaupun hakikatnya pahit untuk ku telan.. za, selamat tinggal.. aku sentiasa mendoakan kau selalu bahagia. aku pesan ni, kau jangan lupakan aku ye.. sentiasa la kirim kan khabar mu.. Bila suatu hari nanti dia membuat kecewa di hati mu, percaya la batin ini tak akan pernah mendengarmu hidup menderita. za, walaupun kebersamaan kita bagaikan sesaat.. namun kau tetap sebahagian dari jiwa ku.. ku iringi pemergiaan mu dengan ikhlas hati doa ku sentiasa bersama mu.. cukup lah derita ku sampai di sini.
 
© Copyright and Design by ellang
..:| Hak cipta terpelihara oleh http://ellangdesign.blogspot.com |:..