Laman UtamaLatar Belakang ellangTepah Header

Friday, November 5, 2010

Tolong Aku Pasal Nuffnang Dan Churp-Churp


Assalamualaikum para bloger-bloger tegar, Bloger-bloger kurang tegar, Bloger-bloger tak tegar di sini yang mohon bantuan Tuan/puan, Saudara/Saudari, Pakcik/Makcik, Abang/Kakak, Mak/Mak sedara, Adik beradik dan sekalian yang berada di buka bumi ni huhuhu.. Entry saya malam nie nak bincangkan sikit pasal bendang benda nuffnang ni. Saya baru lagi dalam bidang blog ni dan masih terkapai-kapai pasan pasal benda ni. Saya ada gak serve-serve blog member-member lama, member-member baru kenal yang bukan member pun saya godeh-godeh gak ternyata blog mereka ada satu belebihan kelebihan di mana setiap blog ada tulis "saya siarkan iklan nuffnang" dan logo seperti yang tertera di atas tu. ok di pendekkan cerita:

soalan pertama boleh tak korang terangkan saya apa jugak nuffnang tu? yang saya tau nuffnang itu iklan tapi iklan apa?

kedua yang ni churp-churp ni pulak apa?? yang saya tau burung pastu ada blog tu terangkan bila kita buka akaun churp-churp ni kena buka gak akaun facebook atau twitter.
yang ketiga twitter. apa ek twitter tu? dia macam akaun facebook gak ker? macam myspace? atau frenster??
logo dia lebih kurang Churp-Churp, ke dorang ni adik beradik??  yang saya tau churp-churp tu burung mata besar dan twitter ni lak burung mata kecil.
Soalan keempat apa kena-mengenah sumua semua ni dengan facebook? dan macam mana nak buat connection adatara  antara satu sama lain?
dan soalan last kalau boleh terangkan sekali cara create akaun, alamat address dan apa-apa lagi lah yang berkenaan dengannya. Saya harap ada orang yang tampil kehadapan dan turun padang terangkan saya pasal entry ni. kongsi ilmu kan lebih baik hehehe.. terangkan kat komen bawah tu pun boleh, Kalau ada yang lagi baik hati tu boleh hantar detail tadi ke alamat e-mail saya  (skymobileirc@yahoo.com.my atau di KucingMalas@yahoo.com) Terima kasih kawan-kawan.

Artikel yang berkaitan



6 comments:

  1. Salam singgah...
    Hmm..
    nuffnang ni cm syarikat yg uruskan pengiklanan yg brdaftar dgn mereka...
    Sy pown xbrapa pasti sbb sy bru join nuffnang ni smlm...
    huhuhuh...
    Ok, twitter tu mcm laman sosial yg len gak sprt facebook n cm2...
    Sy xder akaun twitter apatah lg facebook..

    ReplyDelete
  2. buatlah nuffnang, sign up nuffnang, ikut syarat2 apa yg perlu buat...

    melalui iklan2 yg akan disiarkan d blog kita, kita akan dapat duit.....


    **untuk lain2 tips utk new blogger sila ke blog GKSB...

    ReplyDelete
  3. bro, cek email ko... aku dah explain sikit2...
    skymobileirc@yahoo.com

    good luck k

    ReplyDelete
  4. Untuk Faiz Tapit.. bro tlg resent email yg bro hantar tu email salah bro bukan .com tapi .com.my iaitu skymobileirc@yahoo.com.my tQ bro..
    --------------------------------------------------
    Cikgu fiQ : tQ bg info sikit..
    --------------------------------------------------
    GKSB : tQ..

    ReplyDelete
  5. ohh.zty kategori blogger tak tegar. hahahh
    nak jawab pon tak reti.newbie jugak untuk nuffnag2 pa semua nih..tp tgk blogger2 tegar yg lain untung2 depa dapat duit kot nuffnag ni.(hat dok cakap ni tok dpt lagi pom.hahha.)traffic pon begerak pelahan je .. huhu

    chill.blogging for fun.

    ReplyDelete
  6. ko buka jer laman web nuffnang tu.. kat sana ada explanation lengkap dalam versi english ngan malay... aku 1st tu pun x taw, tp lepas baca semua... terus faham... hehe

    ReplyDelete

Fromspring.me
 
© Copyright and Design by ellang
..:| Hak cipta terpelihara oleh http://ellangdesign.blogspot.com |:..